Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?
AKCEPTUJĘ

Integracja Sensoryczna

Integracja sensoryczna określa prawidłową organizację wrażeń sensorycznych napływających przez receptory. Oznacza to, że mózg, otrzymując informacje ze wszystkich zmysłów wzroku, słuchu, równowagi, dotyku, czucia ruchu-kinestezji dokonuje ich rozpoznania, segregowania i interpretacji oraz integruje je z wcześniejszymi doświadczeniami. Na tej podstawie mózg tworzy odpowiednią do sytuacji reakcję nazywaną adaptacyjną. Jest to adekwatne i efektywne reagowanie na wymogi otoczenia. Może to być odpowiedź ruchowa jak i myślowa.
Integracja sensoryczna jest procesem, dzięki któremu mózg otrzymując informację ze wszystkich systemów zmysłowych dokonuje ich segregacji, rozpoznania, interpretacji i integracji z wcześniejszymi doświadczeniami. 
Integracja sensoryczna rozpoczyna się już w okresie płodowym i trwa do około 7 roku życia. Nierozwinięcie określonych umiejętności w kolejnych stadiach rozwoju powoduje powstawanie trudności w funkcjonowaniu i zachowaniu dziecka.

Indywidualną  terapią  integracji  sensorycznej  objęci  są  wszyscy uczniowie naszego Zespołu Szkolno–Przedszkolnego nr 10 w Warszawie. Terapia integracji sensorycznej prowadzona jest wyłącznie przez certyfikowanych terapeutów.

Zajęcia odbywają się na trzech odpowiednio wyposażonych w sprzęt salach. Nasza placówka wyposażona jest w salę doświadczania świata z której korzystają uczniowie.