Integracja sensoryczna określa prawidłową organizację wrażeń sensorycznych napływających przez receptory. Oznacza to, że mózg, otrzymując informacje ze wszystkich zmysłów wzroku, słuchu, równowagi, dotyku, czucia ruchu-kinestezji dokonuje ich rozpoznania, segregowania i interpretacji oraz integruje je z wcześniejszymi doświadczeniami. Na tej podstawie mózg tworzy odpowiednią do sytuacji reakcję nazywaną adaptacyjną. Jest to adekwatne i efektywne reagowanie na wymogi otoczenia. Może to być odpowiedź ruchowa jak i myślowa.
Integracja sensoryczna jest procesem, dzięki któremu mózg otrzymując informację ze wszystkich systemów zmysłowych dokonuje ich segregacji, rozpoznania, interpretacji i integracji z wcześniejszymi doświadczeniami.
Integracja sensoryczna rozpoczyna się już w okresie płodowym i trwa do około 7 roku życia. Nierozwinięcie określonych umiejętności w kolejnych stadiach rozwoju powoduje powstawanie trudności w funkcjonowaniu i zachowaniu dziecka.
Indywidualną terapią integracji sensorycznej objęci są wszyscy uczniowie naszego Zespołu Szkolno–Przedszkolnego nr 10 w Warszawie. Terapia integracji sensorycznej prowadzona jest wyłącznie przez certyfikowanych terapeutów.
Zajęcia odbywają się na trzech odpowiednio wyposażonych w sprzęt salach. Nasza placówka wyposażona jest w salę doświadczania świata z której korzystają uczniowie.