Tytuł innowacji: „Raz, dwa, trzy – jestem ja i jesteś ty”.
- Cele innowacji:
- Korygowanie u uczniów nieprawidłowych nawyków/ wzorców zachowań o charakterze ucieczkowym.
- Zastępowanie zachowań niepożądanych zachowaniami funkcjonalnymi i akceptowanymi społecznie.
- Wzmacnianie u uczniów zachowań pożądanych.
- Wymiana dobrych praktyk w obszarze kształtowania u uczniów kompetencji emocjonalno-społecznych w zespole nauczycieli.
- Psychoedukacja rodziców/opiekunów.
- Krótki opis działań podejmowanych w ramach innowacji:
- Działaniami realizowanymi w ramach innowacji jest objętych trzech uczniów, którzy uczestniczą w cyklu 10 sesji grupowych prowadzonych w ramach treningu kompetencji emocjonalno-społecznych (TKES). Spotkania odbywają się raz w tygodniu, o stałej porze, w znanym uczniom miejscu: środy, godz. 12.00, gab. 23 (gabinet psychologa).
- zajęcia ukierunkowane są na wdrażanie strategii proaktywnych dot. przejawianych przez uczniów zachowań trudnych.
- Podczas zajęć wykorzystywana jest komunikacja alternatywna i wspomagająca (AAC), ze względu na ograniczone możliwości uczniów w zakresie posługiwania się mową werbalną.
- Innowacja obejmuje współpracę psychologów z wychowawcami i rodzicami uczniów – kluczowe treści programowe treningu są utrwalane podczas wybranych zajęć edukacyjnych oraz pracy z dzieckiem prowadzonej przez rodziców/opiekunów w domu.
- Czas realizacji: II półrocze r. szk. 2021/22 (marzec-maj 2022 r.).
- Autorki innowacji: Emilia Dziubak-Wiloch, Aleksandra Borkowska.
Osoby wdrażające innowację: Emilia Dziubak- Wiloch, Aleksandra Borkowska, Aleksandra Auguścik, Barbara Makos.
- Uczniowie objęci innowacją:
- Szymon, kl. V a,
- Jakub, kl. V a,
- Jan, kl. III a.