Grupa I wzięła udział w zajęciach sensorycznych – w ramach prowadzonej w ZSP nr 10 innowacji: „Zaczarowana sensoryka z myślą o uczniach i smykach”. W zajęciach zostały wykorzystane dary jesieni.
Kolorowe liście o różnych kształtach, kasztany, żołędzie, jarzębina, a także skorupki kasztanów i orzechów oraz szyszki wykorzystane podczas zajęć wpływały pozytywnie na stymulację zmysłów: węchu, wzroku, dotyku i słuchu. Dzieci obserwowały spadające liście, swoisty „deszcz liści”. Obserwacja różnych, kolorowych jesiennych skarbów to świetna zabawa, która pomaga stymulować zmysł wzroku, aby dzieci mogły widzieć i obserwować, różnorodność barw oraz zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią. Rozwój zmysłu wzroku jest bardzo istotny, pozwalający dziecku odkrywać świat. Czasem pomijany, ponieważ wielu z nas (dorosłych) wydaje się być zbyt oczywisty. Przedszkolaki z grupy I za pomocą skarbów jesieni doświadczały jak najwięcej różnorodnych wrażeń dotykowych. Rozwijanie dotyku jest potrzebne dzieciom do właściwego koordynowania, organizowania i interpretowania tego zmysłu. Następnie dzieciaki miały do przejścia w pełni jesienny, sensoryczny tor przeszkód: chodzenie po liściach, kasztanach, żołędziach. Dzięki chodzeniu po różnych fakturach, w formie toru przeszkód nasze przedszkolaki kształtowały zmysły odpowiedzialne za orientację i równowagę. Na koniec zajęć odbył się relaks – odpoczynek/leżenie w pełnym kontakcie z naturą i jej darami: dzieci były otoczone naturalnymi fakturami, które w naturalny sposób je wyciszają oraz kształtują ich propriocepcję.
Dziękujemy rodzicom za zaangażowanie i pomoc w realizacji tych fantastycznych zajęć.
Koordynatorzy: pani Małgosia, Justyna oraz Patrycja.